...07.04.09...

Påsklovet är här men jag är fortfarande tvungen att vakna tidigt. Jag åkte på morgonen till skolan  ( det kändes konstig) men Komvux är fortfarande öppet. Så nu äntligen jag har gjord provet. Det känns bra att bli av med en grej åtminstone.

Sen var jag så trött så när jag kom hem somnade jag=)) Sen åkte vi till coop med mamma och pappa. Så mycket mer hände det inte.

Eller juste!! Jag har ju lämnat inte min mobil på reparation! Nu känner man sig lite lost och handikappad.

Jag blev lite förvirrad med det om valborg och mösspåtagning. Jobbet vill att jag ska jobba efter det. Men grejen är om jag vill eller rättare sagt att jag kanske behöver. Men men vi få lösa det när det kommer närmare till saken. Med andra ord när det redan kommer brinna i knyten=))

Sen kollade jag på varan hemsida))) http://riksapplet.se  ja det händer ibland.

Där stod det om Cup Culinare bland annat som ska vara i maj. Men! 

Den 5:e-7:e maj åker vår serveringslärare Maria Barnes tillsammans med Johan Lundgren, tävlingslärare kök till Åland för att delta i tävlingen Cup Coulinaire. Eleverna som tävlar är inte offentliga än men de ingredienser som skall användas är följande: Röding, oxfilé och blåbär samt tema antikrundan. Jättespännande!!!!!

hihi men några är redan offentliga))
längtar tills vi få provlaga.

P.S. imorgon  ska jag vakna tidigt. Ska åka till Stockholms Universitet! En bekant ska dit så skulle jag följa med och sen kan jag passa på och prata med studievägledare där.

Så ser mina planer ut=)

 


En gammal  bild  från fjäril huset. Men jag tyckeder den är så fin!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0