balen, studenten, studentskiva, studentmössor, tävlingen, kryssning....

Det var mycket grejer på en gång. Det  var samhällsprov. Det var ganska ok. Jag vet att jag få G men man vill ju ha högre. Ja men vi få hoppas.
Vi gjorde balla anslag eller vad man ska det nu kalla. De var randiga.  Det är svårt att förklara synd  att jag tog ingen kort.
Sen alla fick mössor förutom jag så klart. De var jättefina och alla olika. De såg mer personliga då. Det tyckte jag om. Hoppas min kommer snart.

Våran mentor Toni ska sluta. Det är faktiskt svårt att tro på. Men vi köpte blommor och kort till honom.

Sen   var det långa pratet om balen...... Ja det kommer bli kul.  Balen är den 20:e maj kl 17.00-21.00/22.00 och kommer kosta ca 200 kr eller  ja mellan 150-200 kr.   Vi vet inte riktig ännu. Men det bästa är att vi är lediga dan efter. Hoppas de som ska praktik är också lediga ( jag bryr  mig om det bara för att jag ska ha praktik =)))
Det känns sorgligt på något sätt. Det var ju inte så länge sen man kom för första gången till skolan och nu man få redan mössor och planerar balen!  Ja men då ska vi se till att det bli kul! =)
Det är ganska skönt att vi har balen och studentskiva samma månad. Studentskiva ska vara på Göta Källaren den 14 :e maj. Jag måste verkligen skriva ner allt för att ha koll.

Jag pratade med Johan och Helge om Cupe Culenare tävlingen som ska vara på Åland I maj. ( Gud allt händer i maj!) Har träffat våra comisar från årkurs 2.  Ja det gäller bara att hitta på något coolt maträtt. Huvudingredienser är röding, oxfile och blåbär. Johan skojade till att vi ska göra rödinglass. Och jag svarade där ja med oxfileströsel. Han lät helt exalterad och började tänka direkt jag var tvungen fråga om han var seriöst. Så ja någonting coolt kommer det i alla fall.

Sen ja... jag måste förberedda mig till imorgon. Det är matte prov prov... sån där inte riktig prov. Men man har liten hum om hur det kommer gå. Det är ju alltid bra.

Det är kvällsöppet på torsdag och Diana ska vara med=) Jippi!

Sen det är lov!  Och då åker jag på kryssning den 25:e och resten av tiden måste jag plugga.
 Fan jag har fortfarande inte bokad tid hos tandläkare.

MÅSTE GÖRA

Ringa och boka tid hos tandis! eller gå dit!!!
Ringa till praktiken!
Plugga engelska och till högskoleprovet.

...au revoir...


Bal?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0