...måndag är en stvår dag...

Mina måndagar är inte bara svåra, tröga men otrolig långa också. Skolan var lite kaotiskt... Engelska ja! Alla är lost men mest av alla våran lärare.
Vi provlagade maten till Cup Culinaire... no coments ska jag säga kanske. Ok jag hoppas det kommer gå bättre för mig imorgon. Annars blir jag kickat från laget säkert)))

Men meny ser ut så här

Cup Culinaire 2009

Variation på oxfilé

Vi har då ungefär så:

råbiff med äggula från vaktelägg

gravad oxfilé med svartvinbärsmylta
lättrökt oxfilé med rönnbärsmarmelad

Ångad röding på sticklök med en örtrullad mandelpotatisstubbe
pepparotsskum och en syrlig äpple och sellerisallad

Bresjöblåmousse på blåbärsspaaghetti (riktig coola om man lyckas=)) annars ser det ut som .....PIP....
med en pepprigt valnötsflan.

 



Då så. Vi åker till Åland på onsdag och kommer på fredag.... Ok  värre en det kan det inte bli. Jag menar det är inte hela världen om vi kommer sist eller ja alla landar på fjärde plats för att .... ja för att... så värre kommer det inte bli. Med tanke om hur många gånger har vi provlagat. Ska komma ihåg att ta kort. Det är alltid kul.

Sen förutom provlagning och att jag var blå i hela fejset och så vidare så hade jag matte efter det. Mmm derivata är alltid lika spännande eller inte=) Men det gick ganska ok. Jag kommer klara det. Det  är very very good=).

Ok vet ni vad. Det är ju studentskiva nästa vecka!! Gud vad tiden går fort!

 

 

 

God natt........zzzZZZzzz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0